Hoe was het om op te groeien 50 of 100 jaar geleden? Wat deed je als er nog niets digitaal was? Welke verhalen werden er verteld over geboorte en relaties? Hoe gaan we om met rouwen en verdriet doorheen de tijd? Tijdens de themaroute mens en maatschappij gaat de klas aan de hand van de museumcollectie in gesprek over actuele maatschappelijke thema’s.
Bereid je leerlingen voor op het museumbezoek met zes opdrachten waarin ze kennismaken met de collectie en de thema's van het Huis van Alijn. Je kan dit samen in de klas doen of als thuisopdracht.
In de mail met je reservatiebevestiging vind je de link waar je de opdrachten kan downloaden.
Napraten in de klas? Ga in gesprek met je leerlingen over het museumbezoek. Je kan verder debatteren over de stellingen die aan bod kwamen of een woordweb maken.
In de mail met je reservatiebevestiging vind je de link waar je de opdrachten kan downloaden.
Onderwijsdoelen
Historisch bewustzijn, burgerschap, cultureel bewustzijn en Nederlands.
Tijdens de themaroute bezoek je vijf kamers van het museum. Wil je graag het volledige museum zien? Verken erna op eigen houtje de andere kamers. Voorzie hiervoor wat extra tijd en geef dit mee bij reservatie.
RESERVATIE